فاکتور های سئو گوگل در سال ۲۰۲۰

ارسال شده در بخش : سئو و بهینه سازی سایت

با بیشتر شدن وب مسترها و محتوای تولید شده در دنیای اینترنت همواره موتورهای جستجو در تلاش هستند تا دقیق ترین و بهترین مطالب را به کاربر نشان دهند، سئو گوگل همواره یکی از مهمترین فاکتور های وب مسترها بوده است. آیا به نظر شما در سال 2020 چه فاکتور های برای سئو و بهینه سازی گوگل به آن اهمیت خواهد داد؟

فاکتورهای زیادی در زمینه سئو گوگل وجود دارد ولی ما به روش هایی که در سال جاری بدردتان خواهد خورد را توضیح خواهیم داد.

فهرست مقاله

محتوا هنوز هم پادشاه است

در بعضی از وب سایت ها دیدم که محتوای غیرمرتبط و فقط به خاطر گرفتن ورودی بیشتر محتوا تولید می کنند یعنی در نظر بگیرید یک وب سایت فروش محصولات (تلویزیون و یخچال و...) محتوایی در زمینه آموزش طراحی سایت و سئو تولید می کند. به جای تولید این نوع محتوا میتوانست محتوایی در زمینه نقد و بررسی انواع تلویزیون ها یا مشکلات و .. تولید کند و  بازدهی بیشتری از آن محتوا بگیرید و بازدیدکننده را به خریدار تبدیل کند.

کیفیت محتوا

گوگل در توصیه‌های خود در رابطه با کیفیت محتوا، به این موضوع اشاره می‌کند که اندازه و حجم محتوای یک صفحه‌ در رتبه‌ صفحه تأثیرگذار است.

شاید برای شما سوال باشد که طول محتوای مناسب چقدر است ؟ یا باید چند کلمه باشد تا مناسب به فاکتور های سئو گوگل باشد؟ اگر به این فکر میکنید کاملا اشتباه هست چون پاسخ مشخصی پیدا نخواهید کرد به این دلیل که موضوع محتوا با محتوای دیگر فرق دارد. همانطور که گوگل اشاره می‌کند: میزان محتوای لازم و رضایت‌بخش برای یک صفحه‌، بستگی به موضوع و هدف آن صفحه دارد.

مثال محتوای مناسب برای آموزش طراحی سایت و سئو و بیهنه سازی سایت، به طور میانگین 6000 کلمه در نظر گرفته شود این برای یک وب سایت پزشکی 2000 کلمه کافی هست. تعداد کلمه باید به طور کامل و دقیق باشد که در آن اضافه گویی نشود که با توضیحات اضافی وقت کاربر را درگیر کند. ما به طور میانگین پیشنهاد می کنیم که طول محتوای برای سئو گوگل 2020 کمتر از 500 کلمه نباشد

کلمات کلیدی 

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان یا Title محتوا مهم‌ترین بخش سئوی محتواست (اگر کلمات کلیدی در ابتدای عنوان قرار بگیرد، بهتر است). سپس نوبت تگ توضیحات یا Meta Description است، هرچند از نظر وزنی در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد. بعد هم از کلمات کلیدی در عناوین داخلی استفاده کنید و در همین حین هم حواستان باشد که تگ H1 در مقایسه با سایر تگ‌های هدینگ نیز از بالاترین اهمیت و وزن برخوردار است

بک لینک های فالو معتبر

بک لینک های یکی از قوی ترین فاکتور های سئو گوگل هستند، که براساس امتیاز لینک (Link Score) و کیفیت بک لینک اگر از لینک های ضعیف و کم ارزش استنفاده کنید این کار روی سئو سایت شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت

بررسی کیفیت بک لینک

برای این کار می‌توانید از ابزار سایت moz برای سنجش اعتبار دامنه و اعتبار صفحات سایت استفاده کنید. moz برای امتیازدهی در این ابزار توجه زیادی به ارزش لینک‌های سایت شما می‌کند.

فقط دنبال گرفتن لینک فالو نباشید اگر آتوریتی دامنه بالاست و گوگل اسپم شناسایی نمیکنه از اونها هم متوانید لینک بگیرید

بهینه سازی فنی وب سایت

سایت شما باید قبل از همه چیز آماده برای گوگل آماده باشد.  سایت شما از همه جهت باید سالم و بروز باشد در این میان دو فاکتور اصلی برای سئو گوگل اهمیت بیشتری دارد یکی سرعت سایت و  دیگیری ریسپانسیو بودن مهمترین بخش هایی هست که در بهینه سازی فنی سایت باید رعایت کنید.

طبق آمار رسمی گوگل تعداد کاربران موبایلی اینترنت از کاربران دسکتاپ بیشتر است. برای بررسی سایت خود از mobile-friendly گوگل می توانید استفاده کنید.

استفاده از SCHEMA

کدهای اسکیما در واقع به موتورهای جستجو کمک می کنند تا درک بیشتری از محتوای سایت شما بدست آورند. کدهای اسکیما توسط Schema.org خلق شدند و نوعی از میکروداده ها محسوب می شوند. وقتی شما کدهای اسکیما را به محتوای خود اضافه می کنید، توصیف بیشتری (که به عنوان rich snippet ) نیز شناخته می شود را خلق کرده اید که در نتایج جستجو ظاهر می شوند.

وقتی که وبسایتی که از کدهای اسکیما استفاده می کند، کاربران در نتایج جستجو می بینند که این سایت درباره چیست، موقعیت مکانی اش کجاست، کاربردش چیست، قیمت خدمات آن چگونه است و صدها مورد دیگر... برخی نشانه های اسکیما را کارت ویزیت مجازی شما می دانند.
هدف وجود موتورهای جستجو، دست‌یابی کاربران به اطلاعات مورد نیازشان است و اسکیما دقیقا برای همین طراحی شده است.

گواهی‌های HTTPS

اینترنت در حال تغییر است و مردم بیش از پیش نگران امنیت در فضای اینترنت هستند. برای همین بیشتر مردم می خواهند اطلاعات شان در اینترنت رمزگذاری شده باشد. برای توسعه امنیت نیز گوگل اعلام کرد که برای استفاده از SSL در رتبه بندی وب سایت تاثیر مثبتی قائل خواهد شد.

گوگل معمولا عواملی را که در رتبه بندی وب سایت ها در نظر می گیرد را اعلام نمی کند این المان ها یک راز حفاظت شده هستند. و متخصصان سئو با مطالعه موتورهای جستجو سعی می کنند به این الگوریتم ها پی ببرند. اما اینبار گوگل درباره استفاده از SSL استثنا قائل شد. البته هنوز شما برای سئو گوگل برای وب سایت تان به محتوای پویا، ساختار مناسب و غیره با کمک SSL نیاز دارید. گوگل تقریبا 5% رتبه وب سایت هایی را که از SSL استفاده می کنند را افزایش می دهد و این در صد تفاوت یک تا دو صفحه در یک نتیجه جستجو است.

حتما بخوانید: ۵ خطا در تولید محتوا که نباید انجام دهید

در پایان ممکن این سوال پیش بیاید که فعال کردن SSL در وب سایت فعلی شما تاثیری منفی در رتبه بندی آن دارد یا خیر؟ اگر قبلا از SSL استفاده نمی کردید از آنجایی که این تغییر از سوی گوگل پیشنهاد شده است خطری برای رتبه وب سایت شما ندارد. تنهای یک Redirection به نسخه SSL شما صورت می گیرد.

 

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم از مهمترین فاکتور های تاثیرگذار روی سئو گوگل در سال 2020 را توضیح بدیم، اما اگر اولویت و توجه خود را بر مهمترین فاکتورهای سئوی 2020 بگذارید و حواستان به فعالیت رقبا باشد، شانس‌تان برای پیشی گرفتن از آن‌ها در نتایج جستجو افزایش پیدا می‌کند.

اگر سوالی یا مواردی هست می توانید از بخش نظرات  همین مطلب با ما در ارتباط باشید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه