سریع ترین راه برای رفتن به صفحه اول نتايج گوگل

ارسال شده در بخش : سئو و بهینه سازی سایت

صفحه اول گوگل آرزوی خیلی از وبمستر هاست ، رفتن به صفحه اول نتايج گوگل خیلی سخت نیست فقط باید به چند نکته خیلی مهم در سئو و تولید محتوا رعایت کنید. شاید برای شما سوال باشه که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ؟ بهترین روش برای این کار چیست ؟ پس با وب یازان تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

چرا باید در صفحه اول نتایج گوگل باشیم ؟

شما یک وب سایت راه اندازی کردید حالا فرقی نمی کنه فروشگاهی باشه یا خدمات و... هدف شما کسب در آمد از وب سایت هست. خب برای این کار شما به ترافیک هدفمند نیاز دارید ، صفحه اول گوگل یعنی ترافیک رایگان و هدفمند را برای شما میاره چیزی بهتر از این میشه ؟ فقط باید با محتوای مناسبی بتونید کاربران رو به سمت سایت خودتون بکشید.

آیا سایت رو در Google Search Console ثبت کردید ؟

اگه تازه سایت راه اندازی کردید پس نیاز دارید که سایت خود رو به گوگل معرفی کنید.برای شروع به آدرس صفحه اصلی Google Search Console می‌رویم. برای این کار باید اکانت گوگل داشته باشید. اگر جیمیل دارید نیازی به ساخت اکانت جدید نیست با همان میتونید وارد شوید و سایت خودتون رو ثبت کنید

سرعت بارگذاری سایت شما چقدر است ؟

کاربران از اینکه برای بارگذاری صفحات سایت انتظار بکشند، ناراضی خواهند بود. مطالعات زیادی حاکی از آن است که کاربران انتظار دارد که سایت در 2 ثانیه بارگذاری شود. از ثانیه 3 به بعد برای خروج از سایت تصمیم می گیرند.

اگر سایت شما در این زمان بارگذاری نشود کاربران کم کم برای خروج از سایت آماده می شوند و به صفحه جستجو باز گشته و به دنبال سایتی می گردند که تجربه کاربری بهتر را با سرعت بالاتر بارگذاری صفحات به آنها ارائه بدهد.

سه چهارم کاربران به سایت هایی که با سرعت پایین بارگذاری شده اند باز نخواهند گشت. طبق نظر سنجی انجام شده این کاربران بعد از 4 ثانیه تصمیم به خروج و عدم بازگشت دوباره به سایت می گیرند.

انتخاب عنوان مناسب

اکثر کابران در نتایج جستجو بر اساس عنوان کلیک می کنند سعی کنید از کلماتی تاثیر گذار استفاده کنید برای مثال : حیرت آور ، هیجان انگیز ، انحصاری ، فوق العاده ، شگفت انگیز ، رایگان ، مهیج ، زمان محدود ، فوری ، قدرتمند و .... باعث تشویق کاربر برای کلیک کردن روی سایت شما میشه البته باید با محتوا شما مناسب باشد.

برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باید کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید برای این کار میتوانید از سرویس google trends استفاده کنید

تولید محتوا

و اما رسیدیم به مهمترین بخش یعنی تولید محتوا؛ کیفیت محتوا مهمترین چیزیه که کاربر رو در سایت مشغول میکند و نرخ پرش هرچقدر کم باشه به سود شماست .
پیدا کردن یک موضوع مناسب و اختصاصی یکم سخت است و بسیار از کاربران نمی دانند که برای چه موضوعی محتوا تولید کنید و یا سراغ موضوعات سایت های رقیب می روند ولی این کار را پیشنهاد نمی کنیم.

 

حتما بخوانید: آموزش تولید محتوا برای کاربران سایت

لینک سازی

یکی از مهم ترین اصول سئو و بهینه سازی وب سایت لینک سازی است. به طور کلی لینک های داخلی و لینک های خارجی می توانند به بهبود رتبه سایت شما کمک کند.

هنگامی که لینک سازی داخلی مناسبی داشته باشید و محتواهای مرتبط و مکمل را به کاربر نشان بدهید، احتمال اینکه بر روی یکی از این لینک ها کلیک شود وجود دارد و تنها در صورتی که روی ۱ الی ۲ لینک کلیک شود، نرخ پرش یا Bounce Rate شما بسیار کاهش پیدا می کند که فوق العاده ارزشمند و مهم است!

حتما بخوانید: لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست؟

سخن نهایی

امیدواریم این مقاله به درد شما خورده باشد و بتوانید بدون هزینه زیادی در صفحه اول نتایج گوگل باشید ، رفتن به صفحه اول نتايج گوگل تظمینی نیست و هیچکس نمی تواند این وعده را به شما بدهد، چرا که دروغی بیش نیست !

و در آخر هم تاکید من بر این است که محتوای اختصاصی بزنید . هیچ وقت کپی نکنید. منتظر نظرات شما هستم .

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه