لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست؟

ارسال شده در بخش : سئو و بهینه سازی سایت

لینک سازی داخلی چیست؟

یکی از مهم ترین اصول سئو و بهینه سازی وب سایت لینک سازی است. به طور کلی لینک های داخلی و لینک های خارجی می توانند به بهبود رتبه سایت شما کمک کند. لینک های داخلی لینک هایی هستند که به صفحات دیگر در وب سایت شما پیوند دارند و کاربر را در سایت شما نگه می دارند.

لینک های داخلی برای موتورهای جستجوگری که بین صفحات وب کار جستجو را انجام می دهند، خیابان هایی هستند که مسیر رفت و آمد را مشخص می کنند. موتورهای جستجوگر از طریق تحلیل پیچیده لینک ها، کشف می کنند که صفحات سایت چگونه با همدیگر مرتبط شده اند.

استراتژی لینک سازی داخلی کل مباحث سئو را در بر نمی گیرد؛ اما از مهم ترین اقدامات سئو محسوب می شود. هدف از لینک سازی داخلی، جذب مخاطب جدید به وب سایت شماست که موجب بالا رفتن رتبه سایت شما در صفحه نتایج جستجو گوگل نیز می شود.

لینک سازی خارجی چیست ؟

تصور کنید که قصد خرید محصول جدیدی که به تازگی به بازار آمده را دارید. بعد از این که وارد فروشگاهی می شوید، نماینده فروش آن برند به سرعت به توضیح در رابطه با آن محصول می پردازد تا شما را متقاعد کند که محصول مفیدی را برای فروش دارد. ممکن است احساس کنید که آن شخص فقط قصد فروش محصولش را دارد و در خرید آن کالا هنوز هم دودل باشید. کافی است در همین زمان دوستی قدیمی ای از راه برسد و به شما بگوید این کالا را استفاده کرده و بسیار برایش مفید واقع شده است.
بدون شک تازه می توانید باور کنید که حرف های نماینده فروش در رابطه با آن محصول درست بوده و به آن کالا اعتماد خواهید کرد.
با این مثال می توانید بهتر معنی لینک سازی خارجی را درک کنید. گوگل با ورود به سایت شما مطالب شما را با دقت بررسی کرده است ولی هنوز به عنوان سایتی محبوب در نظرش قرار نگرفته‌اید مگر این که سایت، وبلاگ و یا انجمنی که از امتیاز خوبی در نظر گوگل برخوردار است، شما را تأیید کند. گوگل نیز به تایید دیگران بیشتر از توضیح خودتان اهمیت خواهد داد.
با افزایش تعداد تأییدهایی که از طرف سایت های دیگر می‌گیرید بیشتر و بیشتر در نظر گوگل محبوبیت پیدا می کنید.
آنچه در محبوب شدن سایت مشکل است این است که کاربران زیادی به صورت طبیعی شما را به یکدیگر پیشنهاد نخواهند داد و این مسیر با سرعت بسیار کمی پیش خواهد رفت.
به همین دلیل است که سئو کاران به تولید بک لینک به صورت مصنوعی می‌پردازند تا با تولید تعداد زیادی لینک های خارجی، سایت را با سرعت بیشتری به صفحه‌ اول موتورهای جستجو (SERP) برسانند.
با این حال این نکته را در نظر داشته باشید که ایجاد محبوبیت مصنوعی از نظر الگوریتم پنگوئن گوگل تقلب بوده و اگر به سایت شما شک کند پنالتی خواهید شد.
پنالتی شدن سایت توسط گوگل باعث می شود که با کلمه کلیدی انتخاب شده برای همیشه از صفحه ی موتورهای جستجو حذف شده و با سرچ کردن آن کلمه سایت برای کاربران هرگز نمایش داده نشود.

نکات زیادی در لینک سازی خارجی وجود دارد، درصورتی که آنها را رعایت کنید پنالتی نمی شوید. در ادامه به توضیح مختصری در رابطه با لینک سازی خارجی می پردازیم:

• حتماً در سایت های مرتبط لینک سازی کنید. اگر سایتتان در رابطه با آموزش سئو است نمی توانید از سایت فروش خودرو لینک خارجی بگیرید.

• در یک بازه‌ی زمانی خاص مدام به یک کلمه ی کلیدی لینک خارجی ندهید. از کلمات هم خانواده و یا دیگر کلمات کلیدی سایتتان هم استفاده کنید.

• فقط از یک سایت برای قرار دادن لینک استفاده نکنید. مثلاً تعداد صد لینک خود را روی یک سایت بگذارید و فکر کنید به خاطر تعداد لینک هایتان محبوبیت ایجاد کرده اید. این موضوع کاملاً اشتباه است. هر URL یک بار برای شما امتیاز می آورد. تعداد بالای Reffering Domain برای شما امتیاز خواهد آورد نه تعداد لینک ها.

• زمانی برای ایجاد لینک ها اقدام کنید که سایتتان از نظر رابط کاربری و محتوا کاملاً جامع و غنی شده باشد. سایت هایی با محتوای کم و غیر اصولی سایت هایی نیستند که مردم به یکدیگر پیشنهاد دهند پس باعث می شوید که گوگل متوجه تقلب شما بشود.

• طبیعی رفتار کنید و بدانید که لینک سازی خارجی کاری زمان بر است و در هر صورت چند ماه باید تحمل کنید تا نتیجه مطلوب را بگیرید.

لینک سازی مسیر رفت و آمد گوگل و کاربران به سایت شما می باشد. اگر می خواهید در سایتتان کاری کنید که کاربران از مطالبی که تهیه کرده اید نهایت استفاده را ببرند و همه ی مطالب شما بازدید خوبی داشته باشند، لینک سازی داخلی انجام دهید و اگر می خواهید به سرعت ایندکس شوید و گوگل مدام به سایتتان سر بزند لینک سازی خارجی انجام دهید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه