هزینه طراحی سایت چقدر است؟

ارسال شده در بخش : مقالات طراحی سایت

شاید برای شما سوال باشد که هزینه طراحی سایت چطور محاسبه می شود ؟  چند فاکتور مهم برای برآورد هزینه هست که در ادامه به آن می پردازیم، جالب است بدانید که با افزایش قیمت دلار و این همه گرانی هزینه های طراحی هیچ تغییر نمی کند :) ولی باز بعضی سایت ها تعرفه هایی باورنکردنی برای طراحی سایت گذاشتند.

اگر میخواهید یک وب سایت استاندارد و کامل و با هزینه مناسب داشته باشید باید در هنگام قیمت گذاری به چند نکات مهم توجه کنید، با آخر مقاله با ما باشید تا به صورت کامل توضیح دهیم.

برآورد هزینه طراحی سایت حرفه ای

قبل از هر چیز باید نیازهای وب سایت خود را مشخص کنید، هدف شما از طراحی وب سایت چیست ؟ موضوع سایت و امکاناتی که نیاز دارید را بشناسید. و همچنین می توانید در مورد سایتی که میخواهید راه اندازی کنید با طراح وب سایت مشاوره بگیرد.که این خدمات در وب یازان به صورت رایگان انجام می شود. برآورد قیمت طراحی سایت به نکات زیر بستگی دارد :

دامنه و هاست

دامنه سایت یا همان آدرسی که به سایت شما منتهی میشود با پسوند مختلفی شناسایی میشود. این دامنه ها بصورت سالانه یا پنج ساله اجاره می شود و تا مادامی که پرداخت اجاره بها را انجام دهید سایت متعلق به شماست. در صورتیکه از پرداخت اجاره در موعد مقرر خودداری کنید دامنه مجددا آزاد شده و خریدار جدید میتواند مالک آن شود.

تعرفه های دامنه ir سالانه 6000 هزار تومان و 5 ساله 16000 تومان می باشد ، تعرفه های دامنه های خارجی مثل com , net , org, site و... تقریبا بین 2 دلار تا 25 دلار می باشد که با افزایش یا کاهش دلار قیمت آن به تومان نیاز تغییر پیدا می کند.

برای بررسی ازاد بود دامنه ir می توانید از سایت nic دامین مورد نظر خود را بررسی کنید و در صورت آزاد بودن ثبت کنید.

وب سایت طراحی شده می بایست در فضایی میزبانی شود که به این فضا هاست می گویند و میزان هزینه آن به مقدار فضای و پهنای باند لازم برای وب سایت مربوط است که قبل از خرید هاست با طراحی سایت در این خصوص مشاوره بگیرید.

تعرفه های هاست های اشتراکی بین 90 تا 130 تومان می باشد که برای استارت کار خیلی خوبه بعد پشرفت بهتر هست یه هاست یا سرور اختصاصی برای کسب و کار خود تهیه کنید. بعضی از سایت ها و شرکت ها سرویس های خوب و با کیفتی ارائه می دهند مثال سایت نت افراز که میزبانی وب ما هم روی همین سایت هست و از تخفیف هایی هم که شرکت نت افراز گذاشته میتوانید استفاده کنید . کد تخفیف 12 درصدی UC502FJC با این کد تخفیف میتوانید 12 درصد تخفیف بگیرید .

گرافیک سایت

یک وب سایت زمانی تکمیل می‌شود که هم دارای کد های بهینه باشد و هم در لایه گرافیکی از ترکیب رنگ و عناصر زیبا استفاده شود چرا که رسانه های اینترنتی راهی جز ارتباط بصری با کابران خود ندارند، با توجه به این امر نیاز روز افزون مدیران کسب‌ و کار‌‌‌ها به طراحی گرافیکی زیبا و مطابق جدید ترین متد های طراحی احساس میشود.

لوگو  یک هویت تصویری برای سایت است ، لوگو باعث ایجاد یک نوع ارتباظ بصری خاص با بازدیدکننده ی سایت شما می شود. کاربر در اولین ورود به سایت شما یا حتی قبل از ورود به سایت در بخش نتایج سرچ شده گوگل لوگوی شما می بیند. لوگو یک بار در حافظه کاربر خواهد ماند و هرکجا لوگوی سایت شما را ببیند می شناسد . تعرفه های طراحی لوگو به نوع کار و حرفه ای بودن آن لوگو دارد .

کدنویسی سایت

در مورد نحوه کد نویسی و زبان برنامه نویسی مورد استفاده در طراحی سایت نیز باید اطلاعاتی داشته باشید. معمولا وب سایت ها با دو زبان برنامه نویسی طراحی و پیاده سازی می شوند: asp.net و یا php مهمترین بخشی که هزینه طراحی سایت را مشخص می کند نوع سیستم سایت هست که آیا به صورت اختصاصی طراحی می شود ؟  یا از طریق cms ها راه اندازی شده و قالب اختصاصی طراحی و بهینه می شود ؟ به صورت اختصاصی کدنویسی بشه زمان یعنی از 0 تا 100 کدنویسی انجام میشه و این هزینه بالایی نسبت به cms ها دارد.

تعرفه طراحی سایت با CMS ها

وردپرس (wordpress)، جوملا (Joomla)، دروپال (Drupal)، اپن کارت (Open Cart)، مجنتو (Magento) و دیگر سیستم های تحت عنوان سیستم مدیریت محتوا یا CMS که به آن ها Content Management System یا به اختصار CMS می گویند.

سئو و بهینه سازی وب سایت

بزرگ‌ترین کانال ورودی مخاطبان به وب سایت شما، موتورهای جستجو است. پس سئو و بهینه سازی وب سایت می‌تواند در افزایش ترافیک مرتبط و هدفمند شما تاثیر چشمگیری داشته باشد.

اما سئو سایت باید با آگاهی کامل و به صورت اصولی انجام شود و اگر به دست افراد غیر حرفه‌ای سپرده شود، ممکن است نتیجه آن عکس باشد.

تعرفه طراحی سایت با تعرفه سئو و بهینه سازی وب سایت کاملا جدا می باشد ولی بعضی کارهای هستند که به آن سئو داخلی وب سایت گفته می شود وب یازان این خدمات را به صورت رایگان برای شما انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: فروشگاه مارکت پلیس نوین راه اندازی شد

پشتیبانی و امنیت سایت 

همه سایت ها به پشتیبان فنی برای افزایش امنیت بروزرسانی های مداوم سیستم ، رفع مشکلات احتمالی و بهینه سازی و... نیاز دارند اگر برای سایت خود پشتیبانی سایت دارید پس دیگر نگران کارهای فنی وب سایت خود نخواهید داشت.

سخن پایانی

خب حالا که به نیاز های سایت خود آشنا شدید می توانید هاست و دامین خود را با قیمت مناسب تهیه کرده و زمینه را برای وب سایت خود آماده کنید. البته پیشنهاد ما اینه که قبل از تهیه هاست صدرصد با برنامه نویس وب سایت خود مشورت کنید چون بعضی از کدها یا سایت ها نیاز به هاست اختصاصی تر دارند.

شما میتوانید از بخش تعرفه های طراحی سایت را مشاهده کنید و یا اگر نیاز به مشاوره در زمینه طراحی سایت و استعلام قیمت طراحی سایت دارید از بخش تماس با ما وب یازان و یا با شماره تلفن 1948-294-0914 تماس بگیرید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه