گوگل پلاس به تاریخ پیوست؛ بررسی دلایل شکست گوگل پلاس

ارسال شده در بخش : اخبار طراحی سایت

همانطور که گوگل مدت ها پیش خبر متوقف کردن گوگل پلاس را داده بود، چهار ماه زود تر یعنی فروردین امسال فرآیند حذف کاربران خود را شروع کرده هست  ، تحلیلگران متعددی پیش بینی کرده بودند که گوگل پلاس آینده درخشانی ندارد ولی شرکت گوگل همچنان به این سرویس متهد ماند تا اینکه نهایتا در سال ۲۰۱۸ و در پی فاش‌شدن اطلاعات کاربران، تصمیم گرفت گوگل‌ پلاس برای همیشه حذف کند.

گوگل پلاست چیست ؟

گوگل پلاس در ژوئن ۲۰۱۱ معرفی شده و آغاز به کار کرد در مراحل ابتدایی فقط از طریق دعوت نامه کاربران عضو می شدند در تا اینکه در اوخر 2011 به صورت عمومی در دسترس همه قرار گرفت.

مشکل از کجا شروع شد ؟

در سال ۲۰۱۸، گوگل اعتراف کرد باگ‌های موجود در گوگل‌پلاس باعث شده‌اند اطلاعات شخصی حداکثر ۵۲ میلیون نفر برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث دردسترس باشد. دقیقا همین‌جا بود که گوگل «با خوشحالی» از حقایق اصلی درباره‌ی تعداد کاربران پرده برداشت. در اطلاعیه‌ی گوگل آمده است:

هم‌اکنون کاربران کمی از گوگل‌پلاس استفاده می‌کنند و با آن تعامل دارند؛ ۹۰ درصد از دوره‌های زمانی صرف‌شده‌ی کاربران در گوگل‌پلاس، به کمتر ۵ ثانیه می‌رسد.

آن دسته از اطلاعات پروفایل که ممکن است افشا شده باشند، شامل نام کاربر، جنسیت، مهارت‌ها، تاریخ تولد، نشانی ایمیل، وضعیت اشتغال و سن هستند (فهرست کامل را می‌تواند اینجا مشاهده کنید). با این حال، باگ مورد بحث، اجازه‌ی دسترسی به اطلاعاتی نظیر داده‌های مالی، شماره‌های شناسایی ملی، گذرواژه‌ها یا اطلاعات مشابهی را که معمولا برای کلاهبرداری یا جعل هویت به‌کار می‌روند، به توسعه‌دهندگان نمی‌داد.

تاکر روز دوشنبه نوشت:

ما درک می‌کنیم که توانایی‌مان در ساخت محصولات قابل اعتمادی که از داده‌های شما محافظت می‌کنند، اعتماد کاربران را به دنبال دارند. ما همیشه این مسئله را جدی گرفته‌ایم و به سرمایه‌گذاری در برنامه‌های حریم شخصی‌مان ادامه می‌دهیم تا رویه‌های بازبینی داخلی حریم شخصی را پالایش، کنترل‌های قدرتمند داده را خلق و با کاربران، پژوهشگران و سیاست‌گذاران مشارکت کنیم تا بازخوردهای آن‌ها را به‌دست آوریم و برنامه‌هایمان را بهبود دهیم. ما هرگز از کارمان برای ساخت حفاظت‌های حریم شخصی که پاسخگوی تمام افراد باشند، دست نخواهیم کشید.

چگونه می‌توانم با دنبالگران Google+‎ خود در ارتباط بمانم؟

در فاصله زمانی هم‌اکنون تا توقف دائمی، توصیه می‌کنیم به دنبالگرانتان اطلاع دهید محتوای شما را خارج از Google+‎ کجا می‌توانند ببینند. پستی ایجاد کنید که وب‌سایت، وبلاگ، کانال‌های رسانه اجتماعی، و روش‌های دیگر برای برقراری ارتباط را فهرست می‌کند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه